29 Ocak 2013 Salı

Liebster Blog Award mim #2

Entelkitap'ın Günlüğü tarafından mimlendim :)) 
Liebster Blog Award nedir? Kuralları nelerdir ? Önceki soru-cevaplar ve kendimle ilgili 11 gerçek için Tıklayınız

Entelkitap'ın soruları
1. En sevdiğin diziler hangileridir?
    Game of Thrones, True Blood, Fringe, Grey's Anatomy, House M.D
2. Kendini kitap karakterleriyle özdeşleştiriyor musun?

    Çoğu zaman evet
3. Kitapların film uyarlamaları hakkında ne düşünüyorsun? En iyi uyarlama sence hangisiydi?

    Öyle fena uyarlamalar gördümki, sevdiğim kitaplara düzgün kişiler el atmıyorsa hiç atmasın diye bakıyorum artık. En sevdiğim uyarlama Stephen King - Rita Hayworth'u Seven Adam / Esaretin Bedeli
4. Okumayı en sevdiğin kitap türü nedir?

    Fantastiğin her türü
5. Özel bir yeteneğin olsaydı, bunun ne olmasını isterdin?

    Hep havayı kontrol etmek isterdim
6. Keşke gerçek olsaydı dediğin kitaplar hangileridir?

    Onlar zaten gerçek :)
7. Sence okuduğun kitabın kapağı önemli mi?

    Kapak çok önemli değil ama seri kitaplarda uyumu severim
8. Sence hasta olmanın en kötü tarafı nedir? (İlaçlar, doktora gitmek vs.)

    Uyumak
9. E-kitabı mı tercih edersin, normal kitabı mı?

    E-book'a alışamadım denedim ama olmadı
10. En sevdiğin ve en nefret ettiğin kitap karakterleri kimlerdir?

      En sevdiğim Roland Deschain - En nefret ettiğim Crimson King
11. Blogger olmanın en sevdiğin yönü nedir? Hiç blogun sayesinde yeni insanlarla tanıştın mı?

     Bence Blogger olmanın en iyi yanı yeni insanlarla tanışmak ve evet bu sayede birçok kişiyle tanıştım oldukça da iyi anlaşıyoruz :)

Ve benim sorularım


1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun ?
2. Alınacak listesi tutarmısın ? Alınacak ilk 5 kitap hangileri ?
3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi ?
4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir ?
5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar varmı ?
6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin ?
7. Çizgiroman mı ? Anime mi ?
8. Online kitap alışverişi yaparmısın ?
9. Eşyaların uğuruna inanırmısın ? Uğurlu eşyan varmı ?
10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın ?
11. En son satın aldığın kitap hangisi ?

Mimlediklerim

Kütüphanemden Kitap Manzaraları
Ayşe'nin Kitap Kulübü
Books N Books
Bir Kitapseverin Günlüğü
Kitab-ı Sevda
Kitap Eylemcisi
Tuğçe'nin Kitaplığı
SeGe
Sevgili Kitap
Anime ve Kitap Sever
Booksweetbook


16 yorum:

  1. Merhaba ve teşekkürler :)

    1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun ?
    Obsidiyen - J.L. Armentrout
    2. Alınacak listesi tutarmısın ? Alınacak ilk 5 kitap hangileri ?
    Alınacak listesi tutarım, alınacak kitaplarımın arkası da hiç kesilmez. Şu sıralar bu hızı düşürmeye karar vermiş olsam da
    -Sinemam ve Ben - Türkan Şoray (siparişini verdim:)
    -Fatih Murat Arsal - Yalnız Gözlerin İçin ve Erin Lurus - Bataklık; beklediğim kitaplar.

    3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi ?
    Yeni bir yayınevi olmasına rağmen kitap seçimleri, başarılı çevirileri, harika kapakları ve samimi iletişimi ile kesinlikle Ephesus
    4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir ? Çok ama çok uçuk :(
    5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar var mı? Çok saçmalamamışsa hemen her kitap için derim ben bunu:) Özellikle klasikler için. Son zamanlardaki okuduklarımdan da Serenad.
    6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin?
    Genelde okumayı tercih ederim:) İlla ekrana yansıyacaksa tek kitaplar film, uzun seriler dizi olsun isterim... (Yine de diziler bir adım önde)
    7. Çizgiroman mı ? Anime mi ?
    Çok fazla okuduğum türler değiller malesef. Ama son zamanlarda ilgimi çektikleri için Anime olsun.
    8. Online kitap alışverişi yaparmısın? Kitapçılarda kendimi kaybederim, sahaflarda çok dolaşırım ama şu sıralar toplu kitap alışverişlerimi daha uyguna geldiği için internetten yapıyorum.
    9. Eşyaların uğuruna inanırmısın ? Uğurlu eşyan varmı?
    Severek kullandığım eşyalarım vardır ama uğurlu bir eşyam yok...
    10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın?
    En son doğum günümde ki kısa bir süre önceydi uzaktaki bir arkadaşımdan mektup aldım.
    11. En son satın aldığın kitap hangisi? En son Sinemam ve Ben'i sipariş ettim...

    İyi şanslar;)

    YanıtlaSil
  2. 1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun ?
    Kelebek, Ölümcül Merhamer
    2. Alınacak listesi tutarmısın ? Alınacak ilk 5 kitap hangileri ?
    Pek değil, gözüme ne çarparsa.
    3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi ?
    Berkley
    4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir ?
    Her daim pahalı. Özellikle İngilizce kitapların Türkçe kitaplardan ucuz olması beni kahkahalarla güldürebilir.
    5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar varmı ?
    Çalıkuşu, The Fault In our Stars, Meleklerin Kanıi Ejderin Aşkı
    6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin ?
    İkiside tercihim değil.
    7. Çizgiroman mı ? Anime mi ?
    Anime.
    8. Online kitap alışverişi yaparmısın ?
    Evet.
    9. Eşyaların uğuruna inanırmısın ? Uğurlu eşyan varmı ?
    İnanmam hayır yok :(
    10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın ?
    Kargo sayılır mı, dün yaptımç. Mehtup ise 2006'da almıştım sanırım.
    11. En son satın aldığın kitap hangisi ?
    En son toplu yapmıştım hatta burada link de vereyim. Uzun bayağı.
    http://kitabisevda.blogspot.com/2013/01/kargo-bana-calst-kitaplarm-12.html
    Harika bir yazı teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. 1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun ?
    Bir gündür yeni bir kitaba başlamadım. Kitap kardeşliği diye okuma etkinliği var onun için 1 Şubat'ı bekliyorum.
    2. Alınacak listesi tutar mısın ? Alınacak ilk 5 kitap hangileri ?
    Listesini tuttuğum bir defter var hatta. Dünyanın Gözü - Robert Jordan, İhanet Noktası - Dan Brown, Tolkien Kitaplarını almaya çalışıyorum şimdilik.
    3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi ?
    DEX diyebilirim gerek kapaklarıyla gerekse bir çok iyi kitabı çıkarmasıyla.
    4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir ?
    Gerçekten çok pahalı. Gidip bir kitap mağazasından kitap alamıyorum. İnternetteki indirimleri bu yüzden fazlasıyla takip etmeye çalışıyorum.
    5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar varmı ?
    6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin ?
    Eğer kitabı çok kısaltmayacaklarsa filmleştirilmesini tercih ederim.
    7. Çizgiroman mı ? Anime mi ?
    Aslında her ikisi de ama anime biraz ağır basıyor.
    8. Online kitap alışverişi yapar mısın ?
    Fazlasıyla.
    9. Eşyaların uğuruna inanır mısın ? Uğurlu eşyan var mı ?
    Uğuru olduğuna belki inanabilirdim eğer bir uğurlu eşyam olsaydı.
    10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın ?
    Hediyelerin yanındakini saymazsak uzun bir süre oldu.
    11. En son satın aldığın kitap hangisi ?
    Yüzyıllık Yalnızlık ve Sherlock Holmes kitaplarıydı.

    Teşekkür ederim sorular için :)

    YanıtlaSil
  4. 1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun ?
    - Gölge ve Kemik | Martı Yayınları
    2. Alınacak listesi tutarmısın ? Alınacak ilk 5 kitap hangileri ?
    -Liste tutmam. Çıkanlardan okuyacakalarım varsa hemen sipariş sepetime eklerim. Bugün sipariş verdiklerim; Ben Ölene Kadar, Kalbimdeki Mühür, Zoraki Düşeş, Cesaretin Var Mı?, Mefisto'nun Öpücüğü
    3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi ?
    - DEX!
    4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir ?
    - Çok pahalılar. Bazıları haddindende fazla. Okuma oranının az olmasına şaşmayalım yani.
    5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar varmı ?
    -JM Mutluluk, Mustafa Ulusoy Giderken Bana Birşeyler Söyle, Fatma Erdek Melekler Zamanı, Güneş Demirel Şimdi Benimsin
    6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin ?
    -Hiç birisini.
    7. Çizgiroman mı ? Anime mi ?
    -Anime 4ever.
    8. Online kitap alışverişi yaparmısın ?
    -Genelde online alıyorum.
    9. Eşyaların uğuruna inanırmısın ? Uğurlu eşyan varmı ?
    -Uğur getiren nesnelere, uğurlu sayılara inanmak gibi batıl inançlarım yok.
    10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın ?
    -Hatırlamıyorum. Demek ki, ya hiç ya da bayağı tarihte kalmış. :D
    11. En son satın aldığın kitap hangisi ?
    -Bunu da hatırlamıyorum. :D

    YanıtlaSil
  5. 1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun ?
    Ejderha Mızrağı Destanı 2: Kış Gece Ejderhaları
    2. Alınacak listesi tutarmısın ? Alınacak ilk 5 kitap hangileri ?
    Evet.O kadar çok istediğim var ki tutmazsam karıştırıyorum.Ama spontane davrandığımda çok olur..Raistlin tarihçeleri,Siyah Kan,Linger,Tiger's Curse,Yanlız Gözlerin İçin.
    3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi ?
    Zaten beğendiğim ve sürekli takip ettiğim birkaç tane var.Onların arasından seçemem.Bence hepsi yine aynı kalitedeydi.Martı,Ephesus,DEX,Pegasus..
    4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir ?
    Kitapların ucuz zevkler olmadığını düşünüyorum.Ama bazende öyle rakamlar görüyoruz ki yanından yürüyerek geçmekten başka çare kalmıyor.
    5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar varmı ?
    Kesinlikle.
    6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin ?
    Hiçbirini sanırım... Çünkü izleyici çekmesi adına yaptıklarıyla kitabın ruhunu mahvediyorlar bence.
    7. Çizgiroman mı ? Anime mi ?
    Bilemiyorum.Malesef ilgi alanımın içinde yer almıyorlar.Bu nedenle seçim yapamam.
    8. Online kitap alışverişi yaparmısın ?
    Çoğunlukla.Kitapçılardaki fiyatlar bizi buna itiyor malesef.
    9. Eşyaların uğuruna inanırmısın ? Uğurlu eşyan varmı ?
    Kesinlikle inanırım diyemem ama bazen bazı şeylerin şanslı geldiğini düşünürüm.Uğurböceği kumbaram :D
    10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın ?
    9 ya da 10 yaşındayken.Şuan konuşmadığım en iyi arkadaşımla durmadan birbirimize mektup yazar hediyeler yollardık eskiden...
    11. En son satın aldığın kitap hangisi ?
    Paranormal - DEX sanırım :D tam hatırlamıyorum....

    Teşekkür ederimm :))

    YanıtlaSil
  6. 1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun ?
    Albert Camus-Yabancı.
    2. Alınacak listesi tutarmısın ? Alınacak ilk 5 kitap hangileri ?
    Evet liste tutarım ama çok uzun bir liste, -en az- beş yüz belki. Çoğu zaman uyamam kitabevinde farklı şeyler dikkatimi çeker alırım, listeye sürekli yeni kitaplar eklerim vesaire. Yani bir öncelik sırası yok.
    3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi ?
    Buna benim açımdan değil genel bir cevap vereceğim. Geçen sene bloglarda en çok Martı, Ephesus ve Dex kitapları gördüm, duydum.
    4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir ?
    Tabii ki fazla olduğunu düşünüyorum. Özellikle sanat kitaplarından yakınacağım. En uygununun 50 ve ortalama bir tanesinin 375 lira olması ne demektir?
    5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar varmı ?
    Tabii ki var. Epey. Böyle bırakmayayım isim vereyim dedim, düşündüm, dışarıda kalanlara kıyamadım.
    6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin ?
    Filmler fazla üstünkörü olacaksa dizileştirilmesini, ama konu tükenip dizileri saptıracaklarsa birkaç filmde halletmelerini sanırım, ve batıracaklar ise hiç bulaşmamalarını.
    7. Çizgiroman mı ? Anime mi ?
    Çizgi-roman çok severim. Manga ise daha yeni yeni okuyorum.
    8. Online kitap alışverişi yaparmısın ?
    Evet, çoğu zaman. Ama bu sürekli sayısız kitabevi gezmemi hatta daha yeni sipariş vermişken dayanamayıp orada da kitap almamı engelleyemiyor :(
    9. Eşyaların uğuruna inanırmısın ? Uğurlu eşyan varmı ?
    Eşyanın uğuruna değil insanların ona yüklediği anlama inanırım. Keşke olsaydı.
    10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın ?
    Kart en son yakın zamanda yolladım, ikisini de hiçbir zaman almadım.(En azından hatırlamıyorum.)
    11. En son satın aldığın kitap hangisi ?
    Dün, Babil Kitaplığı'ndan 5 kitap, Knut Hamsun-Açlık ve Susan Hubbard-Kayıplar Yılı.
    Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. 1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
    Şu an karar aşamasındayım diyelim. Ama büyük ihtimalle, katıldığım bir kitap okuma etkinliği için seçtiğim kitapta karar kılacağım: Gece Isırıkları - Chloe Neill.
    2. Alınacak listesi tutar mısın? Alınacak ilk 5 kitap hangileri?
    Liste tutuyorum evet. Hatta bu listelerimi barındıran, yanımdan hiç ayırmadığım bir defterim var. Sıralama ise ruh halime göre değişebiliyor ama şu anki durum şöyle: Muhteşem Yaratıklar, Sağdan Birinci Mezar, Meleğin Düşüşü, Benim İçin Öl ve Lanet İşleyiciler serisi
    3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi?
    DEX <3
    4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir?
    Son zamanlarda oldukça arttı fiyatlar. Ama hem kaliteleri hem de fiyat politikaları açısından takdir ettiğim yayınevleri de var.
    5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar var mı?
    Çok aslında. DEX'in neredeyse tüm kitaplarını bayılarak okuyorum mesela.
    6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin?
    Film. Kesinlikle, film. Çünkü film, diziye nazaran daha ciddi ve kaliteli geliyor bana. Okuduğum ve sevdiğim kitaplara da en iyisi neyse onu değer görüyorum. O yüzden film.
    7. Çizgi roman mı? Anime mi?
    Sorulur mu bu şimdi? :) Tabii ki de anime! Animasyon mu anime mi diye sorsan da yine anime derim.
    8. Online kitap alışverişi yapar mısın?
    Toplu kitap almak istediğimde ve güzel kampanyalar olduğu zaman, evet.
    9. Eşyaların uğuruna inanır mısın? Uğurlu eşyan var mı?
    İnanmam. Nazar boncuğu ve etkilerine bile inanmam ben, artık sen düşün.
    10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın?
    Yılbaşında kitap çekilişi yapmıştım en son, o zaman şirin bir kart yollamıştım.
    11. En son satın aldığın kitap hangisi?
    Gölge ve Kemik. Daha dün aldım. Kitabevinden. Etiket fiyatı. Evet. Pişmanım. :p

    Mim için teşekkürler~

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler :) İşte benim cevaplarım ...

    Sakla(n)ma Kabı tarafından yöneltilen sorular ve cevaplarım...

    1. En sevdiğin yazar kimdir? Ohoo saymakla bitmez, sanırım öyle bir yazara bağlanmak gibi bir olayım yok ama JR WARD'un BDB serisini, Charlene Harris'in Sookie Stackhouse serisinin her kitabını okuyorum. Ayrıca Charlotte Bronte ve Jane Austen'in tüm yazdıklarını okudum, tekrar okurum :)
    2. Türkiye'de çıkmasını iple çektiğin seri/yazar nedir/kimdir? Hmm tüm sorulara saymakla bitmez diyeceğim sanırım, ben ağırlıklı ingilizce kitap okuyorum, o yüzden kendi açımdan çıkmasını dört gözle beklediğim birşey pek yok ama burada çıksada herkes okusa dedigim bir çok yazar var, JR Ward, Colleen Hoover, Julie James ilk aklıma gelenler
    3.Yılda ortalama kaç kitap okursun? 160 civarında ama bu sene bu sayıyı 200 e çıkartmak niyetindeyim.
    4. Kedi-Köpek? Kahve-Çay? Kesinlikle Kedi ve Çay
    5.Gitmekten en keyif aldığın mekan/cafe neresi? Ben biraz ev kuşuyum sanırım ama sakin oturulacak, güzel sohbet edilecek, harika tatlıları olan ve park yeri sorunu olmayan her yeri severim :)
    6.Kitap okumak için tercih ettiğiniz bir yer var mı? Evimin küçük bir kapalı balkonu var, orası benim kütüphanem :D orada oturup okumaya bayılıyorum, ama onun dışında elimde kitapla durabileceğim her yer olur yani.
    7.Okumaya başladığın kitapları yarım bırakır mısın? Sonunu getiremediğin kitaplar hangileri? Başladığım kitabı yarım bırakmamaya özen gösteriyorum, hiç birşey olmazsa audiobook olarak uzun vadede devam ediyorum ama en son Diaries of a Submissive kitabını bitiremedim, henüz yarım bıraktım saymıyorum cunku kendisinden vaz geçmiş değilim.
    8.Sevdiğin müzik türleri? hmm epey karışık, Jazz, Klasik, alternatif ve soft-rock seviyroum...
    9.Takip ettiğin diziler var mı? Hangileri? Grey's Anatomy, The Vampire Diaries, Private Practice
    10.2-3 kitabı bir arada okur musun? Kesinlikle evet!
    11.Tahminen kaç kitabın var? Sayısını gerçekten bilmiyorum, fiziksel olanlar herhalde 400-500 civarındadır. E-booklar 1000den fazla da kac tane bilmiyorum, 200 kadar da audiobook'um var

    YanıtlaSil
  9. Yanlış sorulara cevap vermiş biri olarak şimdi doğrularını cevaplıyorum :D İki post olduğunu farkedememişim :(

    1. Şu anda hangi kitabı okuyorsun ? Şu anda S.C. Stephens'ın Effortless'ını ve Second Rate Chance - Holly Stephens (ki soyadı konusu tamamen şimdi farkettiğim bir tesadüf)
    2. Alınacak listesi tutarmısın ? Alınacak ilk 5 kitap hangileri ? Aslında bir okunacaklar listem her zaman var, ya da okumak istediklerim listesi ama ben alımlarımı tamamen iç güdüsel yapıyorum korkarım o yüzden bir listeye uymam söz konusu degil, görüyorum ve kendime engel olamayıp alıyorum. Ağırlıklı e-book okuyor olmamında buna faydası olmuyor tabii, bir tıkla almak kadar kolayı yok :)
    3. Sence geçen senenin en iyi yayınevi hangisiydi ? hmm. bu benim icin gercekten zor bir soru, buradakileri daha yeni takip etmeye basladım, blogdan sonra, utanıyorum ama maalesef oyle. Sence hangisi?
    4. Kitap fiyatları hakkında düşüncelerin nedir ? Ucuz olmamakla birlikte dunya geneline de paralel yani...
    5. İyi ki okumuşum dediğin kitaplar varmı ? tabii ki var... :) özellikle türü cok tercih etmedigim ama hasbel kadar okuyup bayıldıgım kitaplar bu kategoriye girer
    6. Kitapların dizileştirilmesini mi yoksa filmleştirilmesini mi tercih edersin ? seriler dizi olabilir ama ben kitaba baglı kalınmasını daha cok seviyorum
    7. Çizgiroman mı ? Anime mi ? ikisine de biraz uzagım sanırım
    8. Online kitap alışverişi yaparmısın ? hem de nasıl :D odul verecek olsalar kesin birşeyler kazananlardan olurdum
    9. Eşyaların uğuruna inanırmısın ? Uğurlu eşyan varmı ? ugura inanırım ama sanırım ugurlu birşeylerim olacak kadar degil
    10. En son ne zaman kart, mektup vs. yolladın/aldın ? e-maillar sayılmıyor sanırım :D hmm sanırım 1 seneyi geçti
    11. En son satın aldığın kitap hangisi ? second rate chance'i aldım ve beraberinde bir sürü birşey daha

    tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...