23 Şubat 2013 Cumartesi

Brenda Jackson - A Silken Thread/Pamuk İpliği Yorumu



Pamuk İpliği
    Okuoku | Goodreads
Kategori: Roman, Günümüz, Aşk
Yazar: Brenda Jackson (Çeviren: Gizem Şimşeksoy)
Üretici: Ephesus Yayınları
Liste Fiyatı: t 18,00
Sayfa Sayısı: 375
Karmaşık aile ilişkilerinin yer aldığı, duygusallık ve drama ile süslenmiş bu inanılmaz hikâye kalbinizi çalacak.

Erica Sanders için ruh eşini bulmak pek de zor olmamıştır. Brian Lawson istediği adamdır ve herkes onların birbirleri için yaratıldığını düşünmektedir. Neredeyse herkes Tek istisna Ericanın başka bir adamla evlenmesini isteyen annesi Karendır. Hatta Karen, Brianı araştırması için bir özel detektif bile tutmuştur; ancak ortaya çıkan gerçek, iki ailenin parçalanmasına sebep olan yıkıcı ihanet Karenın umduğu son şeydir.
İlişkisinin kurtulamayacağına ikna olan Erica nişanı bozmuştur. Ama verdiği karar hâlâ aklını kurcalamaktadır, özellikle de Brianın çekici ve bekâr komşusu onun peşindeyken.
 Babası yurt dışında çalışan her çocukta olduğu gibi, hem anne hem de baba olmaya çalışan bir anne ile büyüdüm. İstanbul/Sütlüce gibi bir yerde yaşadığımız, birde organ mafyasının popüler haber manşetlerinin olduğu bir dönemi göz önüne alacak olursak akşamları dışarı çıkıp koşturmak gibi bir lüksüm yoktu. Evde yapılabilecek en güzel şey de TV izlemekti haliyle. Tabi genelde benim istediğim şeyler izlenmezdi. Evin boş olması apartmandaki genç kızların bizde toplanıp pembe dizi izlemesine sebep olduğundan o arada ben de entrika, aşk, dram ve ihtiras kokan olaylardan nasibi aldım.
 Pamuk İpliği bende o zamanları canlandırdı. Önceden de belirttiğim gibi başladığım bir kitabı yada seriyi yarım bırakamadığım için okudum ve bitirdim. Bittiğinde Rosalinda'nın final günü gibi bir mutluluk doldu içime uzun bir süre hatta hemen hiç pembe dizi olmayacaktı. Tabi öyle olmadı baktılar pembe diziler tutuluyor hemen Mari Mar ve ötekilerini sıraya koydular ^-^

 Kitabın ve yazarın hakkını yememek gerekir.  Bu tarzı okuyan ve sevenlerin beklentilerini karşılayacağına inanıyorum çünkü içinde her şeyden var. Aşk, romantizm, erotizm, ihtiras, kıskançlık, aile sırrı, gizem, gözyaşı, dostluk, arkadaşlık yani kısaca bir Brezilya aşk dizisininde bulabileceğiniz her şey içinde mevcut. Sosyal statüye önem veren bir şehir, baskıcı ve istediğini elde etmek için kimseyi önemsemeyen bir anne, hayatını iyi bir baba olmak için ikinci plana atmış mutlu olduğunu sanan ama hiç tanımadığı aşka rastlayınca ne yapacağını bilemeden sendeleyen bir adam, birbirine tutkuyla bağlı aşıklar, sevenleri ayırmak için kurulmuş planlar, fettan kadınlar, işbirlikçi midesiz dedektifler, yandaşlar ve tabi ki klişeler. Çoğu klişeyi kahkahalarla bağrıma bastım. Onlar olmasaydı biraz daha geç biterdi sanırım. Hatta acaba şunuda derlermi diye bekledim.

 Okurken sıkılmadım ama kesinlikle benlik bir kitap değil ve zaten yazarda erkeklere yönelik yazmamış bu belli. Tabi  yine okumak isteyene mani olmayayım. Dediğim gibi bu tarzı seviyorsanız kitaba bayılacaksınız. En başta, uzun süre karakter anlatımlı kitap okumaktan kaynaklanan alışmışlık yüzünden yazar anlatımlı kitap okumak farklı gelsede 50 sayfa sonra yazarın diline ve uslubuna alışıyorsunuz. Kafa yormayan, su gibi akan bir kitap. Tarzım olmamasına karşın 2 günde içinde azar azar okuyarak rahatlıkla bitirdim. Yazar anlatımının rahatsız ettiği noktalar olmadı mı? oldu tabi. Özellikle erotizmin  tavan yaptığı yerlerde kendimi sevişen çifti gardrop içinden, gölgelerin arasından hatta arada yatağın altından dikizliyormuş gibi hissettim. 

 Yalan Rüzgarı, Vahşi Güzel, Rosalinda, Mari Mar ve Maria Mercedes ne güzel dizilerdi öyle diyorsanız Pamuk İpliğini kaçırmayın. Kitabı incelemem için bana yollayan Ephesus Yayınlarına çok teşekkürler. 

3 yorum:

  1. Hala daha pembe dizi izlediğimden o entrikalar hoşuma gitti. Karen, yılın kötü karakteri seçilebilecek bir kadın :D Görsem burnunun üstüne bir tane indiririm, belki aşağı iner o zaman (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yılın en saf kişileri olarak Erica ve April olarak belirliyorum bende. Hayır sen tanıyorsun bu kadını nasıl olur da kanarsın o yalanlara. Kafaları durdu, düşünme yeteneklerini kaybettiler :D

      Sil
    2. Erica'yı ondan sevmedim zaten :D Sanki annesi herkese karşı kötü ona melek. Sana da yapar bu kadın akıl yok ki kızda. April'ı söylemiyorum bile zengin olmuş ama bir DNA gelmiyor aklına. İşte pembe dizi kızları ne bekliyorsun ki :D İlla biri gelip toparlayacak :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...