25 Haziran 2013 Salı

Chloe Neill - Some Girls Bite/Bazı Kızlar Isırır İncelemesi

Bazı Kızlar Isısrır (Chicagoland Vampires #1)
Kategori: Roman, Fantastik, Vampir,
Yazar: Chloe Neill (Çeviren: Esra Gül Coşkun)
Üretici: Optimum Kitap
Liste Fiyatı: t 18,00
Sayfa Sayısı: 408
Son derece etkileyici... Harika bir seri. USA Todayin Çok satan yazarı Julie Kenner

Harika, çekici ve zevkli... Mutlaka okumalısınız. The Demon King and I'ın Yazarı Candace Havens

Okuyucuların coşkuyla destekleyecekleri ukala bir kadın kahramanımız var. Buna bir de diğer eğlenceli karakterleri ve dumanı üstünde tüten cinsel gerilimi ekleyin. İşte elinizdeki kitap bu müthiş bileşimin bir ürünü. Dead If I Don'un ülke genelinde çok satan yazarı Tate Hallaway

BENİ ÖLDÜRDÜLER. BENİ İYİLEŞTİRDİLER. BENİ DÖNÜŞTÜRDÜLER.
Doğru tabii, bir yüksek lisans öğrencisinin hayatı tam anlamıyla göz kamaştırıcı olamazdı ama sonuçta o benim hayatımdı işte. Ve Chicago vampirleri dünyaya varlıklarını açıklayana, ardından serseri bir vampir bana saldırana kadar gayet de iyi gidiyordu. Ama o serseri, kanımdan sadece bir yudum almıştı ki başka bir kan emici geldi ve onu korkutup kaçırdı. Ve bu yeni gelen, hayatımı kurtarmanın en iyi yolunun, beni yaşayan bir ölüye çevirmek olduğuna karar verdi. Sonradan öğrendim ki, beni kurtaran kişi Cadogan Evindeki vampirlerin lideriymiş. Artık tez araştırmamı, Kenwood'da bulunan ve Ethan Sullivanın boyunduruğu altındaki vampirlerle dolu bir malikâneye nasıl ayak uydurulacağı üzerine yapıyordum. Tabii ki uzun boylu, yeşil gözlü, dört yüz yaşında bir vampir olarak yüzyılların kazandırdığı cazibeye de sahipti Sullivan ama ne yazık ki benim sadakatimi ve hizmetimi de bekliyordu. Gerçek buydu Fakat gelişmekte olan güçlerim (birdenbire bazı silahlara şaşırtıcı derecede yatkınlığım olduğunu öğrenmem), rahatsız edici bir güneş ışığı alerjisi ve Ethanın tutumu endişelerim arasında son sıradalardı. Biri hâlâ beni öldürmek istiyordu. Bu beni ısıran Serseri vampir mi yoksa rakip evlerden bir vampir miydi? Ya da meşale taşıyanlar vampir çetesinden biri miydi?
Chicagonun gece hayatına kabul edilmem bir savaşın belki de ilk kıvılcımı olacaktı. Ve birilerinin kanı dökülecekti.
Bazı Kızlar Isırır keyifle okundu ve bitti. Karanlığın Kızı'nı saymazsak eğer vampirleri okumayalı bayağı olmuş ve kabul etmek gerekir ki onları fena halde özlemişim *-* Tamam belki şu an için Anita yada Kedicikle boy ölçüşecek bir durumda değil ama Merit ve arkadaşları için beklentim yüksek.
Bazı Kızlar Isırır, Chicago Vampirleri serisinin ilk kitabı. Serinin yurt dışında oldukça büyük bir hayran kitlesi var ve Chloe 10 kitabı garantilemiş durumda. Ülkemizde ise 3. kitap geçtiğimiz aylarda okuyucuyla bulustu. E oğlum madem bu kadar sevilen bir seri, sen neden bekledin bu kadar derseniz, birkaç kitap biriksin böylece aralarını açmadan keyifle okurum dedim. İyi ki de beklemişim 

Merit, yirmi yedi yaşında, orta çağ edebiyatı üzerine yüksek lisans yapan, yetenekli, dobra, kendi ayakları üzerinde durmak için çabalayan, özgürlüğüne düşkün, problemli bir aileye sahip genç bir kadın. Daha sonra isteği dışında vampire dönüştürülüp, bir efendiye boyun eğmesi beklense dahi özgürlüğünden öyle kolayca vazgeçebilecek biri değil. Sert-kadın karakterlerini seviyorum, bu yüzden Merit daha en başta benden geçer not almayı başardı. Aslına bakarsan Merit için vampirler çok ekstrem varlıklar değil. Çünkü vampirler kendilerini dünyaya açıklamışlar. Tabi ki öyle her şey güllük gülistanlık değil, henüz çözülememiş bir çok problem olsa da insanlar vampirleri biliyorlar. 

Merit'in ağzından anlatılan hikaye oldukça güzel. Uğradığı bir vampir saldırısı sonrasında ölmek üzereyken kurtarılıp, vampire dönüştürülen Merit için hayat bir daha asla eskisi gibi olmayacaktır. Varlıklarından haberdar olduğu ama hiç bir zaman merak etmediği bu toplumun içerisine girmek beraberinde yeni sorumluluklar getirmiştir. Merit, dönüştürücüsü yani hükümdarı olan Ethan'a ve dahil edildiği Cadogan evine bağlılık yemini edip, sadık olacağına dair güvence vermeli. Ethan'ın verdiği emirlerini sorgusuz sualsiz yerine getirmelidir. Kendi rızası dışında uğradığı değişim için sinirli olan  Merit için bu kararı vermek hayli zor. Ancak diğer seçenek yani şehrin başı-boş, serseri vampirleri arasına katılmakta hiç öyle cezbedici bir şey değil. Sonuçta kim sonsuza kadar yalnız yaşamak ister ki? Chicago vampirleri, bildiğimiz vampirlerden biraz daha değişik. Farklı bir yönetim şekilleri ve uymaları gereken belli başlı kuralları var. Ayrıca dünyamızı paylaştığımız varlıklar sadece vampirler değil. Şekil değiştirenler, periler, büyücüler, melekler, şeytanlar ve daha niceleri *-*

Belli bir süre Merit'in dönüştüğü varlığı kabullenme çabalarını okuyoruz. Bu kısımlar durağan yada sıkıcı olarak gözükmesin size. Ethan'la Merit arasında olan karşı konulamaz çekim, birbirleriyle dalaşmaları, Merit'in ev arkadaşı ve dostu Mal arasındaki diyaloglar, vampirliğin getirdiği yeteneklerini keşfetmesi, büyücü Catcher tarafından verilen eğitim, kılıçlar, hançerler, dövüş teknikleri, büyük babası ve şehrin altında yatan gizem tabi birde bütün bunların yanı sıra Morgan, Morgan, Morgan... 

Karakterleri yerine oturttuktan sonra kitabın başından beri var olan ama zamanı gelene kadar üstünde çok durmadığımız bir başka konu ortaya çıkıyor. Kimliği belirsiz bir vampir şehirde ölüm saçıyor. Chicago'daki hiç bir ev güvenli değil. Suç mahallerinde bulunan kanıtlar herkesi zan altında bırakmış, hatta serseriler bile bundan nasibini almış durumda. Birileri insanlar ve vampirler arasındaki huzur ortamını bozmaya çalışıyor. Peki gerçekte suçlu kim? Hangi eve, kime güvenmek gerekiyor? Bütün bu sorulara ve daha fazlasına cevap arıyoruz.

Chicago Vampirleri türünün en özgün serisi olmayabilir ama oldukça eğlenceli. Kitapta bulunan karakterlerde istenilen her şey var. İlk kitap olmasından dolayı bazı şeyler havada kalmış olsa da, on kitaplık bir seriden bahsediyoruz sonuçta, bu gayet doğal. Bazı Kızlar Isırır ile kesinlikle güzel bir başlangıç yapılmış, beklentim yüksek. Ethan, Merit, Morgan ilişkisinin nereye gideceğini çok merak ediyorum. Ayrıca dediğim gibi içinde sadece vampirler yok. Şekil-değiştirenler, periler, büyücüler ve henüz sahneye çıkmamış olsalar da melekler ve şeytanlar. İlerleyen kitaplarda bizi nelerin beklediğini bilmiyorum ama inanın heyecanla bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...