19 Haziran 2013 Çarşamba

Alper'e Kavuşmak *-* | Alper Canıgüz - Cehennem Çiçeği Tanıtım


Alper beyle tanışmamız biraz farklı. Beni bilirsiniz, normalde alacağım kitapları ufakta olsa araştırır eder en olmadı internetten konusunu okur öyle alırım. Arada bir kapağına vurulup aldığım kitaplar yok mu? Tabi ki var. Kimin yok ki? Zaten Alper Canıgüz'le de öyle tanıştım. İnanın şu an bile hangi kitabı almak için gittiğimi hatırlamıyorum -tabi ben daha sonra gidip o kitabı da almışımdır muhakkak ama :) şimdi aklıma gelmiyor adı- Neyse, ben Oğullar ve Rencide Ruhları rafta gördüğüm an geri kalan her şey silindi gitti. Kapağına, ismine ve konusuna bayıldım. Bir anda çekti beni. Aldım kitabı gittim eve, zaten ince bir kitaptı hemencecik bitti. Alper beyin tarzını o kadar çok sevdim ki diğer kitapları da kısa aralarla okuyup bitirdim. Her ne kadar diğer kitapları ve karakterleri de çok güzel olsa da Alper Kamu bir farklı.  "Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar." diyebilecek kadar bilge biri sonuçta *-* 
Alper bey, Türk yazarlar arasında benim sıralamamda ilk 10'a çok rahat girer. Çıkardığı kitapları kısa zamanda okumaya çalışırım. Cehennem Çiçeğini'de gördüğüm andan itibaren istiyordum ama tuttum kendimi. Belli mi olur belki arkadaşlar doğum günüm için hediye ederler diye düşündüm. Arkadaşlardan değil ama April'den incelemem için geldi *-* İyi de oldu be. En kısa zamanda okuyup yorumumu sizlerle paylaşacağım. 

Cehennem Çiçeği

Kategori: Roman, Yerli, Günümüz, Mizahi
Yazar: Alper Canıgüz
Üretici: April Yayıncılık
Liste Fiyatı: t 18,00
Sayfa Sayısı: 224
"Bilirsiniz, insanlar doğar, ölür ve sonra büyür."

Dünyanın en küçük dedektifi geri döndü.

Alper Kamu 9 yıl sonra, hâlâ 5 yaşında.

Alper Canıgüz'ün eşsiz kahramanı Alper Kamu'yla birlikte
her türlü şiddetin hüküm sürdüğü bir atmosferde, kırık hayatların, küllenmiş aşkların ve daha nice esrarın peşinde kara mizahla yüklü yeni bir yolculuğa çıkıyoruz.

Kahramanımız, bu kez bir çocuğun ölümü ve eski bir aşk hikayesinin ardındaki gerçekleri ortaya çıkarmak için uğraşırken, "İnsanlığa dair kavrayışımızı biraz daha ileri götürmeyecekse bir cinayeti çözmenin ne anlamı var ki?"
diyen bir dedektife yakışacak şekilde, adalet kavramımızı sorguluyor.

Alper Kamu Cehennem Çiçeği; ilk üç romanıyla edebiyatımızda kendine özgü ayrıcalıklı bir yer edinen Alper Canıgüz'den kahkaha ve gözyaşının iç içe geçtiği büyülü bir serüven.

 Oğullar ve Rencide Ruhlar
Kategori: Roman, Yerli, Günümüz, Fantastik, Mizahi
Yazar: Alper Canıgüz
Üretici: İletişim Yayınevi
Liste Fiyatı: t 16,00
Sayfa Sayısı: 204
"Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.

Ben Alper Kamu, birkaç ay önce beş yaşına bastım. Doğum günüm yaklaşırken vaktimin büyük kısmını pencerenin önünde, dışardaki insanları izleyerek geçiriyordum. Hızlanarak, yavaşlayarak, türlü sesler çıkararak ve bir yerlere bakarak yaşayıp gidiyorlardı. Bir gün onlardan biri haline geleceğimi düşünmek beni hasta ediyordu. Ne yazık ki bundan kaçış yoktu. Zaman acımasızdı ve ben hızla yaşlanıyordum.

Hayatımdaki tek iyi şey artık anaokuluna gitmek zorunda olmayışımdı. Zarardan kâr. Uzun süre annem ile babama anaokulunun bana göre bir yer olmadığını anlatmaya çalışmıştım aslında. Bütün rasyonel dayanaklarıyla. Hiçbir işe yaramamıştı maalesef. İlla ki uykumda kan ter içinde tepinmek, servis minibüsü kapıya geldiğinde küçük çaplı bir sinir krizi geçirmek gibi yöntemlere başvurmam gerekecekti derdimi anlamaları için. Kepazelik. İnsanı kendinden utandırıyorlardı."

Alper Canıgüz, Tatlı Rüyalar'dan bilinen sürükleyici diliyle, 5 yaşında bir çocuğun içine düştüğü bir hikayeyi anlatıyor. Yaşının avantajıyla her yere girip çıkan, hem filozof hem fırlama bir oğlan... Hikayeyi ve "karakteri" çevreleyen semt hayatı ve mahalle atmosferi de, bizzat karakter kazanıyor, anlatıda...

Polisiye, fantastik ve mizahi edebiyatın tadlarını ustaca kaynaştıran, olağanüstü özgün, çok iddialı bir kitap.

4 yorum:

  1. Kapaklar çok güzel! Hele Cehennem Çiçeği'nin. :) Ayrıca konusu da çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Mertcan turk yazarlari önerirken hafif bir tereddüt yaşarım ama bunda yok. En yakın zamanda tanışmanı öneririm. :D

      Sil
    2. Almak istiyorum zaten kitapları görürsem. :3

      Sil
  2. vay hem de hediye , tadından yenmez böyles ya, kitap harikaydı gerçekten ben de az sonra paylaşacağım , blogger genel olarak ne diyor kısmında senin yazını görünce birr yorum atayım dedim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...